050-8530000
ייעוץ לפני חקירה

עורך דין הגנת הפרטיות

עורך דין הגנת הפרטיות פאתן חורי סבאג

חוק הגנת הפרטיות הוא חוק מרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות בישראל. החוק מתייחס לתחומי משפט שונים ומאגד את כל תחומי הגנת הפרטיות. חוקי הגנת הפרטיות נועדו להגן על אנשים על ידי הגבלת איסוף של מידע האישי וחשיפתו. בנוסף לכך, החוק מגדיר מה נחשב לפגיעה בפרטיות ובאילו מצבים היא מוצדקת. החוק קובע כי במקרים של פגיעה בפרטיות ניתן להגיש עוולה אזרחית המאפשרת פיצוי בנזיקין, וכן עבירה פלילית כך שניתן להגיש גם תלונה במשטרה. החוק מונה שורה של הגנות, פטורים והקלות לעניין הפגיעה בפרטיות. מומלץ לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין הגנת פרטיות, הבקיא בתחום על מנת לקבל שירותי ייעוץ וליווי.

התנאים להגשת תביעה על ידי עורך דין הגנת הפרטיות

לתביעות הגנת הפרטיות יש דמיון לתביעות לשון הרע. אך למרות הדמיון, תנאי הגשת תביעת הגנת הפרטיות שונים משל תביעת לשון הרע. בניגוד לתביעת לשון הרע המותנה בפרסום כלשהו, כל הפוגע בפרטיות של אדם ללא הסכמה עלול למצו את עצמו מועמד לדין פלילי או אזרחי. התנאי השני הוא בדיקה האם מדובר בפגיעה שאינה מותרת. בהנחה שלא מדובר באחת הפגיעות המותרות בחוק, כמו: פרסום בישיבת ממשלה, פרסום של מבקר המדינה ועוד.
חוק הגנת הפרטיות מונה 11 פעולות שנחשבות לפגיעה בפרטיות, לדוגמא: האזנה בסתר, פרסום תצלום אדם כשהוא ברשות היחיד שעלול לבזות ולהשפיל אותו, בילוש או התחקות אחרי אדם ועוד. התנהגות שאינה כלולה באחת מהפגיעות המתוארות ברשימה לא תוכל להיחשב כפגיעה בפרטיות. במידה ואתם חושדים שנפגעתם צרו קשר עם עורך דין הגנת הפרטיות שיבחן את המקרה הספציפי שלכם.

החשיבות בליווי של עורך דין בתביעת הגנת הפרטיות

הפגיעה בפרטיות היא אחת הפגיעות החמורות באדם. ואין ספק כי אדם הנפגע צריך לדרוש ולקבל פיצוי על המקרה וכי הנאשם ייענש בדרך כזו או אחרת. עם זאת, פעולה לא מחושבת וללא הפעלת שיקול דעת וליווי של עורך דין יכולה להוביל להחמצה של שתי מטרות אלו. הגשת תביעת הגנת פרטיות היא מורכבת ויש בה מסלולים מגוונים ובחירות שצריכות להיעשות מתוך היכרות עם מערכת המשפט וניסיון משפטי בתחום. אז אם אתם רוצים לקבל את המגיע לכם אל תעשו את זה לבד ואנא צרו קשר עם עורך דין הגנת פרטיות. משרדה של עורכת הדין פאתן חורי סבאג הוא בעל ניסיון רב בליווי וייצוג בתיקים בתחום הגנת הפרטיות.

עורך דין הגנת הפרטיות פאתן חורי סבאג

עורך דין פגיעה בפרטיות

חוק יסוד כבוד האדם וחירותו קובע כי כל אדם באשר הוא נתונה לו זכות לפרטיות. פגיעה בפרטיות היא מושג משפטי המתייחס לפגיעה בזכותו של הפרט לפרטיות. חוק הגנת הפרטיות אוסר על הפגיעה בפרטיותו של אדם ומגדיר מה נחשב לפגיעה בפרטיות, ואף אוסר במקרים מסוימים שימוש בראיות שהוגשו תוך הפרת פרטיות בבית המשפט. סעיף 3 לחוק קובע רשימה של מקרים שנחשבים לפגיעה בפרטיות, לדוגמא: הטרדה, חשיפת צילומים ותמונות אישיות, פרסום כתבים ועוד. הפגיעה בפרטיות היא עוולה שמאפשרת תביעת פיצוי כספי ללא הוכחת נזק, וכן פגיעות מסוימות אף מהוות עבירה פלילית כך שניתן גם להגיש תלונה במשטרה. במידה ונפגעתם מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ של עורך דין פגיעה בפרטיות שיבחן את המקרה וינווט לאופן הפעולה האופטימלי במקרה שלכם.

פנייה אל עורך דין פגיעה בפרטיות

הגשת תביעת פיצויים על פגיעה בפרטיות מאפשרת לקבל פיצוי על העוול שנגרם ועל הנזקים שהאדם ספג עקב הפגיעה. המטרה היא כמובן לעזור בהשבת המצב לקדמותו עד כמה שניתן ולעזור לנפגע להשתקם עקב הפגיעה. על מנת לבדוק את הסיכוי של תביעה במקרה שלכם מומלץ לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין פגיעה בפרטיות המתמחה בתביעות מסוג זה. חשוב מאוד להגיע לפגישה עם עורך הדין עם כל המסמכים שיש ברשותכם.
כיצד נקבע סכום הפיצוי בתביעה על פגיעה בפרטיות?
כאשר בית המשפט סבור כי יש להטיל על הנאשם את האחריות בגין פגיעה בפרטיות, עליו לפסוק את סכום הפיצויים. הערכת הסכום אינה עניין שרירותי, ובית המשפט מנסה לשקף בסכום את הנזק שנגרם לנפגע. עם זאת אין על

הפיצוי להיות מוגזם וחסר פרופורציות למקרה המסוים.

בבוא ההחלטה לגבי גובה הפיצוי בית המשפט שוקל מספר דברים. ראשית, מהו היקף הפגיעה.. שנית, התנהגותו של המזיק, כאשר קיימות מספר הקלות לטובת הנאשם או הנתבע, כמו: האם ניתנה התנצלות, עצירת ההפצה וכו'. במקרים אלה בית המשפט יכול להקל על הנתבע ולפסוק סכום פיצויים נמוך יותר. והשיקול האחרון שבית המשפט בוחן הוא ההתנהגות של הניזוק, במידה והתובע התנהג בצורה בלתי הולמת עקב הפגיעה, בית המשפט יתחשב בזה בעת קביעת הפיצוי.
במשרדה של עורכת הדין פאתן חורי סבאג תוכלו לקבל שירותים של עורך דין פגיעה בפרטיות. משרדה מתמחה בהליכים משפטיים הקשורים לפגיעה בפרטיות והוא מעניק ייעוץ וליווי בכל נושא הקשור לתחום.

עורך דין פגיעה בפרטיות

זקוקים לייעוץ משפטי?​
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
עורך דין הגנת הפרטיות

בואו לקרוא עוד מרחבי האתר

מאמרים
בית משפט קהילתי

שיקום קהילתי שיקום קהילתי מתייחס למערכת המיושמת בישראל מאז נובמבר 2014, בתחילה במתכונת פיילוט, במטרה לצמצם עבירות חוזרות על ידי שיקום עבריינים בתוך הקהילה המקומית במקום הטלת עונשי מאסר. בתי

קרא עוד »
ייעוץ לפני חקירה
מאמרים
ייעוץ לפני חקירה

ייעוץ לפני חקירה נכלל בזכות ההיוועצות שהוכרה בפסיקה כזכות חוקתית מהותית. כל אדם, הנחקר בחשד לביצוע עבירה פלילית, רשאי לקיים ייעוץ לפני חקירה עם עורך דין. במהלך החקירה נאספות ראיות

קרא עוד »
מאמרים
מהו גישור פלילי

גישור פלילי הוא גישה חלופית לפתרון תיקים פליליים. עיקר ההבדל הוא הדיון הנפרד, המתנהל על ידי שופט מגשר, נבדל מהשופט העומד בראש התיק העיקרי. המטרה העיקרית של הליך זה היא

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support