050-8530000
ייעוץ לפני חקירה

מחיקת רישום משטרתי

משטרת ישראל מנהלת רישום משטרתי שהוא חלק מן המרשם הפלילי, שכולל רישום בדבר חקירותיה של המשטרה כאשר מדובר בחקירות שלא הגיעו לידי הגשת כתב אישום. מכיוון שהרישום המשטרתי הוא חלק מן המרשם הפלילי כדאי לדאוג לבצע מחיקת רישום משטרתי ולא להסתפק בעובדה כי לא מדובר ברישום פלילי.

מתי ניתן לבצע מחיקת רישום משטרתי?

קיימות שלוש סיבות המאפשרות סגירת תיק חקירה. הראשונה היא חוסר עניין לציבור, השנייה היא חוסר בראיות והשלישית היא חוסר אשמה. כאשר תיק נסגר עקב חוסר אשמה, לא נותר רישום משטרתי בגליון המרשם הפלילי. אך כאשר התיק נסגר עקב שתי הסיבות האחרות, כלומר העדר עניין לציבור או העדר ראיות, נותר רישום משטרתי. המרשם המשטרתי יהיה גלוי בפני גופי ביטחון מסוימים בעלי הרשאת גישה חופשית למידע פלילי. במידה ואתם מעוניינים בביצוע מחיקת רישום משטרתי כדאי לפנות אל עורך דין פלילי המתמחה בפלילים.

הדרכים למחיקת רישום משטרתי

מחיקת רישום משטרתי יכולה להתבצע בשתי דרכים: שינוי עילה או חלוף הזמן. כאשר תיק חקירה נסגר עקב העדר עניין לציבור או חוסר ראיות נותר רישום משטרתי. במקרה כזה קיומו של רישום משטרתי איננו צודק לאור העובדה כי לא הוגש כתב אישום ולא בוצעה הרשעה בגין כל עבירה. כדי לבצע הסרה יש להגיש בקשה לשינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה. כאשר הבקשה תתקבל הרישום המשטרתי ימחק. דרך נוספת לבצע מחיקה היא מטעם חלוף הזמן. ישנם קריטריונים שונים בהם מתחשבת המשטרה לביטול הרישום המשטרתי כאשר המרכזי ביניהם הוא שחלפו להן שבע שנים מיום העבירה בה נחשד בעל הרישום וזאת כאשר מדובר בחשד לביצוע פשע. אם מדובר בחשד לעוון נדרש שיחלפו חמש שנים. קריטריון שני הוא חומרת העבירה, כלל שהעבירה חמורה יותר כך הסיכוי שהרישום ימחק קטנה יותר. קריטריון נוסף הוא קיומם של רישומים נוספים, במידה ולחשוד יש רישום בודד הסיכוי לביטול הרישום יהיה גבוה יותר מאשר לאדם בעל רישומים משטרתיים רבים. בנוסף לכך, על המבקש להראות בין היתר שהוא חי חיים תקינים וכי הוא אדם נורמטיבי. עורכת הדין פאתן חורי סבאג מתמחה בתחום המשפט הפלילי והוא תוכל לעזור לכם בכל הקשור לתחום, לרבות במחיקת רישום משטרתי.

מחיקת רישום משטרתי

ביטול רישום פלילי

קיימים שני סוגים של רישומים, האחד רישום משטרתי והשני רישום פלילי. רישום משטרתי קורה כאשר נפתחה חקירה נגד אדם והיא נסגרה שלא מחוסר אשמה, וכמובן שלא הוגש נגדו כתב אישום. כלומר, התיק נסגר עקב חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. להבדיל מרישום משטרתי, רישום פלילי מתבצע כאשר אדם הועמד לדין ואף הורשע בין אם בבית משפט או בבית דין צבאי. ביטול רישום פלילי אינו פשוט כמו מחיקת רישום משטרתי. לרישום הפלילי יכולה להיות השפעה כבירה על חייו של האדם, הוא יכול להתקשות במציאת עבודה בשל גליונו הפלילי, בהחזקת נשק, דרכון זר ועוד. במידה ואתם מעוניינים לבדוק האם יש לכם רישום פלילי, ניתן לגשת לתחנת משטרה עם תעודת זהות ולהוציא את הרישום הפלילי, המכונה גם 'תעודת יושר'.

תקופת ההתיישנות – ביטול רישום פלילי

לכל הרשעה ישנה תקופה הנקראת "תקופת ההתיישנות" שאורכה תלוי בנסיבות המקרה וגזר הדין. תקופת ההתיישנות נקבעת בהתאם לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים והיא נספרת החל מיום פסק הדין או הכרעת בית המשפט בעניין ההרשעה. מתום תקופת ההתיישנות יש להמתין עשר שנים נוספות למחיקת הרישום הפלילי, וזו נקראת "תקופת המחיקה". בתום תקופת ההתיישנות חל צמצום במספר הגורמים הרשאים לקבל את המידע הפלילי אודות הנאשם, ובתקופת המחיקה מתבצע צמצום נוסף במספר הגופים שזכאים לקבל את המידע. קיימות מספר דרכים להביא לקיצורן של תקופת ההתיישנות והמחיקה, וכך בעצם לבצע ביטול רישום פלילי מוקדם יותר.

מחיקת הרישום הפלילי על ידי חנינה מנשיא המדינה

לפי חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, נשיא המדינה הוא בעל סמכות להורות על קיצור תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה של הרישום הפלילי כנגד הגשת בקשה מפורטת ומנומקת. יש לקחת בחשבון כי טיפול מחלקת החנינות במשרד המשפטים יחד עם משרד הנשיא לוקח זמן רב, כמספר חודשים. בקשת החנינה לנשיא צריכה להיות מנומקת משפטית, יחד עם צירוף מסמכים תומכים, המלצות ועוד. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני הגשת בקשה עבור ביטול רישום פלילי. משרדה של עורכת הדין פאתן חורי סבאג מלווה ומייעץ בנושא מחיקת ביטול פלילי ומחיקת רישום משטרתי.

ביטול רישום פלילי

זקוקים לייעוץ משפטי?​
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​
מחיקת רישום משטרתי

בואו לקרוא עוד מרחבי האתר

עורך דין פלילי בצפון
אזורי שירות
עורך דין פלילי בצפון

משרד עורכי דין פלילי בצפון הצורך בעורך דין פלילי עולה כאשר אדם נקלע לסוגייה משפטית העוסקת בפלילים, בין אם ביצע את העבירה או שלא. ברוב המקרים בהם אדם נתבע על

קרא עוד »
ייעוץ לפני חקירה
מאמרים
ייעוץ לפני חקירה

ייעוץ לפני חקירה נכלל בזכות ההיוועצות שהוכרה בפסיקה כזכות חוקתית מהותית. כל אדם, הנחקר בחשד לביצוע עבירה פלילית, רשאי לקיים ייעוץ לפני חקירה עם עורך דין. במהלך החקירה נאספות ראיות

קרא עוד »
מאמרים
ייצוג קטינים בהליך פלילי

במציאות הנוכחית שלנו, עבירות פליליות מבוצעות על ידי אנשים מקבוצות גיל שונות – מבוגרים, בני נוער ואפילו ילדים. מערכת המשפט בישראל מגדירה ילדים ובני נוער כקטינים ומתייחסת אליהם אחרת, בזהירות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support